maandag 10 januari 2022

Worst

 Ik heb weer een nieuwe gadget: een mal om worstjes te maken.

Ik maak wel vaker worst, gewikkeld in aluminiumfolie, en dan stomen, maar dit lijkt me ook wel handig. Er zit ook een boekje bij met twee vegan recepten. Die vond ik wat te simpel, dus heb wat meer smaakmakers toegevoegd.

Zo maakte ik deze:

90 g tofu

160 ml water

1 tl bouillonpoeder

1 el tomatenpuree

1 el sojasaus

1 tl Engelse saus

1 tl mosterd

½  tl miso

30 ml olijfolie

½ sjalotje

¼ tl smoked paprika

1 tl tijm

1 tl knoflookpoeder

½ tl piment

½  tl korianderpoeder

½  tl zout

snufje chilipoeder

120 g tarwegluten


Pureer met de staafmixer de tofu met alle ingrediënten, voeg de tarwegluten toe en kneed tot een deeg.

Neem per worst 50 g deeg en kneed tot een worstje. Vul elke vorm en druk stevig aan.

Deksel erop en ongeveer 45 min. stomen.

Laat kort afkoelen en braad in wat olie (of vries in).


Worst ziet er op de foto nooit zo smakelijk uit, maar ze smaken echt heerlijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten