donderdag 11 februari 2016

Eet Lekker Mee (45)


De 45ste keer een Eet Lekker Mee-diner. Wat was het weer een gezellige bijeenkomst met leuke mensen! 
En daarbij was ook de schrijver van het mooie boek Vlees is dood, lang leve groente, Robin Schaper. Een boek dat ik echt aanraad aan beginnende vegans. Heldere, goed onderbouwde uitleg in het eerste deel en in het tweede deel makkelijke recepten waar je gelijk mee aan de slag kan.



Voor deze avond ben ik in the mood om weer eens iets aparts te maken. Op de facebookpagina van Eet eens wier 'n dag vond ik zo'n leuk recept, genaamd Espuma van pompoen. Meer hierover en hoe ik het maakte vind je hier.

Dit was het menu deze avond:
  • Espuma van pompoen op chips uit zee
  • Gele biet met Baharat-crème
  • Linguine en courgetti met brandnetel-spinaziepesto, champignons en groene asperges
  • Bosvruchtentaart met slagroom




Zo'n diner voorbereiden is meestal een race tegen de klok, maar het is mooi weer en ik besloot dat er wat brandneteltopjes in de pasta hoorden. Dus sprong ik op de fiets en genoot een klein uurtje van de beginnende lente in de plaatselijke heemtuin.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten