vrijdag 13 januari 2023

Wat eten we vandaag? Dag 2

Uit de Allerhande:

Ontbijt:           Wentelteefjes met gebakken banaan en yoghurt

Lunch:            Volkorentosti met kaas en ui

Avondeten:    Tortillawraps met groenten, tofu en knoflookyoghurt


Ontbijt:

Deze wentelteefjes maak ik vegan, dus zonder eieren, honing en koeienzuivel.

Niks op aan te merken, heel erg lekker! Hier vind je hoe ik deze wentelteefjes maakte.

Lunch:


Ik gebruikte plantaardige boursin i.p.v. zuivelspread en plantaardige rasp i.p.v. geraspte koeienkaas. Vegan kaas is zelden lekker, maar voor een tosti is het wel geschikt.
Ik maakte de tosti's in de koekenpan, ze waren goed!



Avondeten:


Een lekker gerecht, vooral de tofu was smakelijk. Ik had er wel een ui door willen doen, ik gooi overal ui door en ik miste dat hier. Hoewel deze wraps lekker waren, wordt het eten van zoiets bij mij meestal geklieder en maak ik dit dus niet vaak.


Het recept van de tofu uit de oven bewaar ik, om nog eens te maken:

1 pakje tofu (ik had gerookte)

2 el olijfolie

1 el paprikapoeder

1 el gemalen komijn

peper en zout


Verwarm de oven voor op 200 °C. Dep de tofu goed droog met keukenpapier en breek in stukken van 2 cm. Meng met de olie,paprikpoeder, komijnpoeder, peper en zout. Verdeel over een met bakpapier beklede bakplaat en rooster ca. 25 min. in de oven. Schep halverwege om.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten