donderdag 30 november 2017

Eet Lekker Mee (73)

Bij dit Eet Lekker Mee-diner schoven zeven gasten bij ons aan. Het was weer een leuke, gezellige avond.

Ik had zin om eens met andere bereidingen van aardappels te experimenteren en ik besloot dat mijn gasten voor te zetten als een tussengerecht met de vraag wat zij ervan vonden.

Het aardappelgerecht bestond uit
Saffraan Rosevalaardappels met piperade
Aardappel Tatin, uit een allerhande
Aardappelgratin, gemaakt in muffinvormpjes

Aardappeltatin

Piperade is een Baskisch gerecht van gesmoorde paprika, tomaat en ui.
De tatin was uit een allerhande.
De gratin maakte ik in muffinvormpjes.
Alledrie werden enthousiast ontvangen door mijn gasten, maar zelf vond ik de Saffraan Rosevalaardappels met piperade het beste.


Menu:


Voor:
Rode paprikasoep met geroosterde kikkererwten en cashewroom

Tussen:
Drie bereidingen van aardappel
  1. Saffraanaardappel met Piperade
  2. Tatin van krieltjes met zontomaatjes en zwarte olijven
  3. Aardappelgratin met Remouladesaus
Hoofd:
Pasta met pesto, salie, geroosterde rode ui en walnoten

Na:
Aardbeien ‘cheesecake’








Geen opmerkingen:

Een reactie posten