maandag 3 september 2012

Geel - Floriade (2)


Geel, een zonnige vrolijke kleur. Toch gek dat ik er zelden voor kies. Niet in de bloempotten op mijn dakterras. Ik heb geen kleding in die kleur. Gele bloemen koop ik eigenlijk weinig, soms gele tulpen. Ik heb niks geels in m’n huis. Maar buiten vind ik het prachtig: koolzaadvelden, zonnebloemen enz.


Op de Floriade een mooie combinatie, toch zal ik die zelf niet gauw kiezen, denk ik. Als ik een hele grote tuin zou hebben ... ja misschien dan wel?



Je wordt toch vrolijk van voorjaarsgeel … winterakoniet, dotterbloemen, paardebloemen, narcissen en ook het najaarsgeel van bladeren vind ik mooi.
Ik had ooit een vriendje die me zelfs Geel(tje) noemde … ik heb geen hekel aan die kleur, maar heb hem weinig om me heen … gek hè. Misschien moet ik maar eens aan een gele fase beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten