donderdag 15 maart 2018

Beluga linzen

Telkens neem ik me voor om dagelijks wat peulvruchten te eten. We eten ze wel regelmatig, maar niet elke dag. Dat schijnt gezondheid-technisch wel aan te bevelen zijn. 
Maar kom je thuis na het werk ga je geen peulvruchten meer koken. Oké, er staan altijd wel wat potjes in de voorraadkast (blik vermijd ik liever), maar potjes zijn in vergelijk met gedroogde bonen best duur en er liggen allerlei zakjes met verschillende soorten klaar! Dan moet je vooruit denken, want weken en koken kost tijd.
Ik vond op internet een slimme tip: vries ze in in eenpersoonsporties.

Zo pak je makkelijk wat je nodig hebt, een of twee porties, en zulke kleine porties zijn snel ontdooid.

De daad bij het woord gevoegd. Ik had een zakje van die mooie zwarte beluga linzen liggen, linzen hoeven niet geweekt en hebben niet zo'n lange kooktijd. 



Ik doe de gekookte linzen in muffinvormpjes, laat ze afkoelen, voeg er wat kookvocht bij zodat ze tot een klompje kunnen bevriezen, doe ze een paar uur in de vriezer, dan in een diepvrieszakje en snel terug in de vriezer.



Dat is straks gemakkelijk pakken!
Nu nog meer doen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten