zondag 19 maart 2017

geen-Koningsdag

Koninginnekruid
Koningsdag
Ik heb er niks mee. Nikkes. Noppes. Nada.
Ook niet toen het nog Koninginnedag was. Het was de dag na mijn verjaardag, dus sliep ik destijds vooral lang uit.
Toen mijn vader nog leefde kreeg hij mijn moeder altijd op de kast door te zeggen dat hij een vuilniszak als vlag buiten zou hangen.

Die vrijmarkten dan … wanneer de ene helft van het volk de overbodige rotzooi verkoopt aan de andere helft en volgend jaar weer vice versa.
Ik hou van kleuren, maar oranje vind ik toch de minste. 
Meestal gingen wij naar België, of een dorpje in Groningen, of gewoon thuis wat aanrommelen, om maar zo min mogelijk van het gedoe mee te krijgen.
Maar ik gun ieder z’n plezier hoor.

geen-Koningsdag
Dit jaar doe ik op deze dag gewoon wat ik het liefste doe: kokkerellen.
Heb je ook niets met die dag? Kom gezellig langs.

Ik beloof dat er geen oranjebitter, oranje-tompouce of koninginnesoep geserveerd zal worden. Zelfs geen carrotcake deze dag.
Wat dan wel?

Laat je verrassen. Het is gegarandeerd dierleedvrij.
Een heerlijk uitgebreid hapjesbuffet inclusief fris en onfris.

Als Willy en Max toch willen komen, kan ik ze natuurlijk niet weigeren. Want hoe vaak zijn zij in de gelegenheid eerlijk vegan te eten? Nooit, denk ik ... best wel zielig.

Bijdrage p.p. 18,— waarvan 3 euro naar het Koeienrusthuis gaat:

Wacht niet te lang met boeken, er is plaats voor 16 personen.
Meld je aan via engel-wortel@hotmail.com en maak dan voor 23 april 18 euro p.p. over
naar
NL 05 TRIO 0391 0959 94
t.n.v. A.Lukas te Gouda
o.v.v. geen-Koningsdag


(Plaats op volgorde van ontvangst betaling)





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen