donderdag 20 maart 2014

Pastaschelpen gevuld met Pompoenpuree



Grote pastaschelpen (per persoon 5 stuks)
Nigellazaadjes

IJsbergsla, zeer fijngesneden
Bosuitje in ringetjes gesneden
Olijfolie extra vierge
Peper en zout
garnering: jonge wilde blaadjes*

Meng de sla met de ui, olie en peper en zout.
Kook de pastaschelpen gaar en laat uitlekken.

Verdeel de sla over bordjes, vul de schelpen met de pompoenpuree en leg ze op het bedje sla.
Strooi er de nigellazaadjes over en serveer.



*In de potten op mijn dakterras verschijnen alweer piepkleine blaadjes van wilde planten. Vroeger trok ik ze er vaak uit, nu heb ik zelfs brandnetel en zevenblad geplant, wildplukken op eigen dakterras!
Ik speur nu met plezier naar allerlei eetbare blaadjes en ontdekte al hele kleine planten van zevenblad, paardebloem, veldkers en zuring, samen met wat bloemetjes van paarse dovenetel en hondsdraf uit de heemtuin vond ik het een mooie garnering voor dit gerecht. 

Veldkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten