maandag 11 maart 2013

Huisvlijt


Ooit heb ik van een van mijn werkgevers een prachtige grote regenboogkleurige paraplu gekregen. Na een keertje gebruikt klapte hij de verkeerde kant uit, baleinen (heet dat zo?) vervormd, dus niet meer bruikbaar voor z'n oorspronkelijke doel, te weten mij drooghouden bij een flinke regenbui.
Geen afval produceren … ik had het doek van deze kapotte paraplu bewaard met het idee daar kan ik nog wat mee. Ik heb er groentezakjes van gemaakt voor de kleine hoeveelheden groente die ik naast de Odintas, bij de Natuurwinkel koop.



Even snel onder de naaimachine, hoeft helemaal niet netjes, koordje erdoor … klaar. In de mooiste kleuren!
Als ze vies zijn kun je ze uitspoelen en laten drogen, zo zijn ze lang bruikbaar. De prijsstickers plakken er niet goed op, dus zijn weer makkelijk weg te halen. De zakjes wegen net geen 10 gram.

En wat krijg ik leuke reacties in de winkel! Nu nog bij AH durven. ‘Gek mens met haar zelfgeknutselde zakjes’.

1 opmerking: