zondag 13 februari 2011

Hangop

Ik hou van yoghurt, eet het elke morgen als ontbijt. Vooral de Griekse van Total vind ik erg lekker, dat is niet zo gek natuurlijk, ik geloof dat eentiende room is. Dus dat lijkt me niet zo geschikt voor ’t dagelijk ontbijt. Maar van dunne magere yoghurt word je ook niet vrolijk.

Nu las ik op deze blog: keuken van Levine, dat het heel makkelijk is om hangop te maken. Ik dacht altijd dat het een heel gedoe zou zijn.Ik heb gisteren een liter (magere) yoghurt gekocht en vannacht uit laten lekken zoals beschreven op Levine’s blog.




Vanmorgen de prachtig dikke yoghurt in een schaal geschept.

We hebben het gegeten zonder de slagroom uit het recept, ik wilde een magere variant voor het ontbijt. Wel echte vanille er doorheen gedaan en geserveerd met eigengemaakte bessen/bramenjam. Erg lekker ontbijtje!
Als ik het binnenkort een keer als nagerecht maak zal ik er wel slagroom en geraspte citroenschil door doen.

Van het literpak hield ik de helft dikke yoghurt over en de andere helft is een lichtgeel zurig water … ik vraag me af of je daarmee nog iets kunt.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen